پروژه مالی حسابداری تصفیه در شرکت تضامنی

تعداد صفحات ۶۰
فرمت های پروژه DOC
دسته بندی پروژه پروژه های مالی
تهیه کننده و فرستنده
خانم رضاییان

 

وقتی که عملیات عادی یک واحد تجاری ورشکسته و متوقف می شود تصفیه آغاز می شود و فرآیند تصفیه تابع قانون ورشکستگی است به موجب این قانون عملیات تصفیه واحد تجاری در حالت ورشکستگی به عهده مدیر تصفیه بوده است که از طریق دادگاه انتخاب می شود مدیر تصفیه طبق قانون ورشکستگی کلیه دارایی های شرکت با استناد دفاتر و اسناد سایر موارد شناسایی نموده و دارایی های که در توقیف هستند از توقیف خارج شده و بدهیهای شرکت را شناسایی و کلیه دارایها به نقد نموده وجوه نقد حاصل را با توجه به اولویت بدهی ها بین بستانکاران پرداخت می نماد و وظایف و اقدامات مدیر تصفیه از زمانی آغاز می شود که رونوشت حکم ورشکستگی از طرف دادگاه صادر و به مدیر تصفیه ابلاغ شده باشد . دستمزد مدیر تصفیه از طریق دادگاه طبق مقررات تعیین خواهد شد برای مشاهده توضیحات کامل این پروژه مالی حسابداری با ما در ادامه مطلب همراه باشید

 

حسابداری عملیات تصفیه:

هرگاه شرکت یا اتحادیه های تعاونی بنابه دلائلی که قید شد منحل گردد ابتدا بدهی های شرکت را از محل وجوه نقد موجود یا فروش دارایی ها می پردازیم و نیز هزینه های تصفیه را از محل وجوه نقد حاصل از فروش دارایی ها یا وجوه نقد می پردازیم …..

 

تصفیه شرکت تضامنی:

طبق ماده ۲۰۳ قانون تجارت پس از انحلال شرکت ، امر تصفیه باید به وسیله مدیر یا مدیران شرکت صورت گیرد . به هر حال مدیر تصفیه باید دارایی های شرکت را فروخته مطالبات شرکت را وصول ، بدهی های شرکت را پرداخت نموده و با قیمانده وجوه نقد را به نسبت سهم الشکرکه (سرمایه) بین شرکا تقسیم نماید و حسابهای دفاتر شرکت را ببندد.

معمولاً تا زمانی که کلیه دارای های شرکت به وجه نقد تبدیل نشده و بدهی ها . تعهدات شرکت پرداخت نگردد و ****شرکا پرداختهای نشود ، اگر نقدینگی واحد تجاری پس از تبدیل دارایی ها یه نقد ، برای تسویه حساب بدهی ها و تعهدات شرکت کافی نباشد **** نقدینگی باید از اموال شخصی شرکا تأمین گردد.



ادامه مطلب و دانلود پروژه مالی حسابداری